Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

aanvullende maatregelen

  • sleepvoet

    Eerder meldden we de aanschaf van de functionele elektro stimulatie van Bioness voor mijn echtgenote.

    Nu, een paar maanden later, is er wat meer ervaring en zijn we er achter dat het verstandig is om naast de FES aandacht te besteden aan aanvullende maatregelen.

    De FES stimuleert inderdaad zoals beloofd, maar met aanvullende maatregelen kan de winst geoptimaliseerd worden.

    Hierbij moet gedacht worden aan:

    - Juiste confectie schoenen. Zeker als men een EVO gebruikt met aangepaste schoenen en dat is niet meer nodig met de FES, is men geneigd om een paar leuke schoenen te kopen. Dat kan wel, maar toch is het goed om schoenen aan te schaffen die steun geven. Advies van een deskundig (orthopedisch) schoenmaker is aan te bevelen.

    - Steunzolen kunnen ook zorgen voor steun die voorheen via de EVO tot stand kwam.

    - Gerichte fysiotherapie. Men is gewend geraakt aan hulpmiddelen en het looppatroon is daarop aangepast. De FES biedt de aangedane voet meer mogelijkheden (heffen van de voet). Om de optimale winst te bereiken, moet er geleerd worden om de voet met de FES weer meer te gebruiken en te gaan vertrouwen op de FES.

    - Misschien zijn er nog wel meer aanvullende maatregelen mogelijk.

    We hebben de ervaring dat De FES nog onvoldoende onderdeel is van een behandelplanning en als losse toepassing te weinig tot zijn recht komt.

  • Leen De Rammelaere

    Eindelijk iemand gevonden op een forum die Ness L300 van Bioness gebruikt! :)-D

    Even mijn situatie uitleggen:

    Ik heb in 2009 een hersentumor gehad.

    Na operatie was ik rechtzijdig volledig verlamd.

    Na heel veel revalidatie en heel veel geduld kan ik terug stappen met 1 kruk.

    Ik heb 2 verschillende voetopheffers gebruikt: 1 in carbon die tot net onder mijn knie kwam en Foot-up van ossur.

    Nu gebruik ik de Foot-Up. Mijn voet heft niet volledig naar buiten met de ‘Foot-Up’ waardoor ik problemen heb om ‘stabiel’ te stappen.

    Ik heb het in overweging genomen om de Ness L300 aan te schaffen.

    Door alles wat ik erover gelezen heb denk ik dat dit het beste resultaat heeft om terug volgens een natuurlijk looppatroon te stappen.

    Ik had het ongeveer een jaar geleden al eens gevraagd aan mijn revalidatie arts, maar hij was er niet voor te vinden, heb toen ook niet meer uitleg gekregen van hem.

    Ik ga het hem morgen nog eens vragen. Ik heb ook gelezen dat het toestel al gebruikt wordt in verschillende ziekenhuizen (3 in West-Vlaanderen).

    Dan moet het toch wel goed zijn. Ik vraag mij af waarom er geen tussenkomst is, al was het maar gedeeltelijk.

    Mag ik vragen hoeveel jij voor het toestel betaald hebt?

    Ik ben van Tielt, West-Vlaanderen, België.

    Leen De Rammelaere

  • hans

    We hebben er ruim 5.000 euro voor betaald en dat het apparaat zeker waard.

    Jammer dat de verzekering het nog niet betaald, in de USA is dat wel het geval..

    In Nederland is het zo dat je eerst een proefperiode mag doorlopen. Deze is in Uw situatie aan te bevelen.

    Mogelijk kunt U rechtsreeks iets regelen met Bioness. Ik heb daar goede ervaringen mee.

    succes