Mijn echtgenote heeft sinds kort een L 300 en ik moet zeggen dat ze er baat bij heeft.

Omdat dit apparaat nog vrij nieuw is, wil ik een discussie op gang brengen om ervaringen uit te wisselen.

Hiermee kunnen de huidige gebruikers geholpen worden, maar kunnen mensen die denken aan aanschaf zien wat anderen ervan vinden.

Een ander doel is, dat op deze wijze suggesties verzameld kunnen worden die kunnen leiden tot verbetering. Als er slimme aanbevelingen zijn, kunnen we mogelijk gezamenlijk de leverancier overtuigen om aanpassingen aan te brengen.

Hieronder vast een paar suggesties die hopelijk aanleiding zijn tot reacties.

- De antenne aan de schoen is onhandig en een risico voor beschadiging. Integratie in de schoen moet toch mogelijk zijn. Denk aan de lip of de veters.

- De afstandsbediening is een bron van problemen. Deze kan weg- of zoekraken. Het aanzetten moet toch op een andere manier kunnen, zoals bijvoorbeeld automatisch inschakelen bij het doen van een pas.

Een andere optie is om hulpmiddelen als de L 300 en de WalkAid tweede hands door te verkopen.

De apparaten kosten een vermogen en het is zonde als een apparaat door een of andere reden niet meer gebruikt kan worden. Het blijkt mogelijk te zijn om het bij een andere persoon te fitten.

Ik ben van plan actief om te gaan met tips en suggesties, dus verwacht van mij dat ik met iedere opmerking iets doe!